"Hai orang-orang yang beriman, jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia (Allah) akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu". Surah Muhammad : Ayat 7.

Selasa

Menanti Hari Esok - 16 September 2008

Salam Uhwah.

Magrib tadi lepas berbuka, tiba-tiba terdengar bunyi telefon saya berbunyi. Satu SMS diterima dari seorang rakan, "Salam. Jam 9.30pm jumpa kat warung depan pejabat POS Kelana Jaya. Kita berkumpul, lepas tu terus ke Stadium dengar Tok Syeikh ceramah". Saya lantas membalas, "Itulah pasal, TGHA, LKS dan DSAI pi, tapi aku pi terawih je. Hehehe...".

Saya memang berminat untuk ke sana, tapi memikirkan malam ini, bacaan Qunut Ramadhan akan bermula, kebetulan ibu saya datang ke rumah maka saya berharap dalam pertengahan Ramadhan Al-Mubarak yang hampir dengan Nuzul Al-Quran maka saya dapat mendoakan kebenaran dan kemenangan bagi Pakatan Rakyat esok hari. Saya tidaklah mengharapkan sangat pada tarikh 16 September seperti yang dinyatakan DS Anwar tetapi saya amat mengharapkan agar dalam masa yang terdekat ini kerajaan BN@UMNO akan jatuh kecundang.

Dalam minggu ini sahaja, beberapa SMS saya terima dari beberapa orang rakan terutama dari Perlis yang bertanyakan mengenai pertukaran kerajaan pada 16 September 2008 seperti yang diwar-warkan oleh DS Anwar. Bagi saya jika Allah SWT mengizinkan, maka hasrat rakyat akan menjadi kenyataan. Insya Allah.

Timbul pula keraguan dari kalangan rakan, adakah kita bakal berdepan dengan perumpamaan "lari dari mulut buaya, masuk ke mulut naga". Saya nyatakan bahawa kita semua telah lama berada di bawah pemerintahan kerajaan BN@UMNO, maka apa salahnya kita memberi peluang kepada kerajaan Pakatan Rakyat memerintah. Lebih baik mencuba daripada terus dianiaya oleh kerajaan korup BN@UMNO. Sekurang-kurangnya kita mencuba. Semoga Allah SWT memberi perlindungan kepada kita semua.

Tiada ulasan: