"Hai orang-orang yang beriman, jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia (Allah) akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu". Surah Muhammad : Ayat 7.

Sabtu

Adakah kita sama?

Kita mengetahui hakikat kebenaran Islam mengapakah masih ada antara kita masih menyembunyikan kebenarannya. Adakah dengan menyembunyikan kebenarannya kita masih dapat memperkukuhkan kekuasaan kita.

Ingatlah ketika mana Abu Jahal dan Abu Lahab yang mengetahui hakikat kebenaran Rasulullah yang mereka gelarkan Al-Amin (yang dipercayai) namun kerana kekuasaan dan kemewahan yang mereka miliki, mereka terus memusuhi Rasulullah. Hakikatnya yang haq itu tetap haq dan yang batil itu tetap batil, akhirnya kemusnahan berlaku kepada mereka.

Firman Allah SWT di dalam Surah Al-Baqarah ayat 146

"Orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang Kami berikan Kitab itu mengetahui serta mengenalinya (Nabi Muhammad dan kebenarannya) sebagaimana mereka mengenal anak-anak mereka sendiri. Dan sesungguhnya sebahagian dari mereka berusaha menyembunyikan kebenaran itu, sedang mereka mengetahui (salahnya perbuatan yang mereka lakukan).

Adakah kita sama seperti kaum yang Allah maksudkan seperti ayat di atas?



Tiada ulasan: