"Hai orang-orang yang beriman, jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia (Allah) akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu". Surah Muhammad : Ayat 7.

Rabu

Anwar ditangkap : Tidak adakah cara lain???


Salam ukhwah.

Sumber mengatakan penangkapan DS Anwar tengahari ini membuktikan betapa UMNO&BN memang mengalami krisis mental dan identiti yang teruk.

Setelah wakil mereka telah teruk dibelasah semalam dalam Debat Anwar-Shabery. Maka hari ini, mereka telah mengambil langkah menangkap DS Anwar sedangkan mengikut perjanjian, Anwar sendiri akan hadir memberi kesaksian di IPK Kuala Lumpur. DS Anwar ditangkap dalam perjalanan dari rumah beliau menuju ke IPK KL selepas siasatan BPR .

Ini membuktikan bahawa Pak Lah dan rejim UMNO&BN yang lain amat takut akan kemungkinan kemarahan rakyat memuncak selepas pendedahan tentang penyelewengan dan salah guna wang rakyat oleh DS Anwar semalam.

Adakah mamat Abdullah itu masih mamai setelah bangun dari tidur. Penangkapan ini akan menambah api kemarahan rakyat dan bakal membentuk Reformasi ke-2 selepas penangkapan DS Anwar dan gelombang inilah yang telah menurunkan Mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Mahathir satu ketika dahulu.

Abdullah cuba bermain dengan kemarahan rakyat seolah-olah rakyat Malaysia boleh ditipu dan diperkuda pada bila-bila masa. Ambilah pengajaran dari bekas ‘boss’ anda dahulu. Api semasa kecil menjadi kawan, apabila dimarakkan lagi akan membakar UMNO&BN itu sendiri.

Malang sungguh bagi rakyat Malaysia, selepas beberapa babak kebebalan pemimpin UMNO&BN dikesali ditambah lagi dengan kebebalan yang lain pula. Adakah kesudahan politik Malaysia jika pemimpin terus diangkat dari kelompok yang sama iaitu dari UMNO&BN. Tunggulah saat kehancuran..

Ucapan terima kasih yang tak terhingga kepada semua penyokong dan pengundi UMNO&BN. Jasa baik anda ini, Allah sahaja yang membalasnya.

Tiada ulasan: