"Hai orang-orang yang beriman, jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia (Allah) akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu". Surah Muhammad : Ayat 7.

Selasa

Debat Anwar bermula lebih awal


Salam Ukhwah,

Nampaknya UMNO&BN yang diwakili oleh Shabery telah kepanasan dan hampir bengong untuk berdepan dengan DS Anwar. Mereka telah menjangkakan akan kelemahan yang dihadapi dan bakal bertemu dengan nasib yang malang. Tentera yang dibayar upah walaupun cukup lumayan belum tentu dapat mengalahkan musuh dan membukti kesetiaan.

Memahami situasi itu, maka gendang perang telah dipalu sejak awal lagi. Tentera-tentera barisan hadapan telah dikerah sejak dari awal pagi lagi untuk menghenyak rakyat jelata.

Tentera-tentera barisan hadapan yang terdiri dari para media, telah dari awal lagi mencari segala macam strategi perang saraf agar rakyat menerima kesan kenaikan minyak. Buka sahaja TV1, TV2, dan TV3, semuanya akan menerangkan kepada rakyat perihal mengapa kerajaan BN terpaksa menaikkan harga minyak. Seolah-olah baru kelmarin harga minyak naik. Ditambah lagi dengan isu skandal DS Anwar.

Tentera-tentera barisan hadapan itu, mengadakan lakonan dengan menemuramah beberapa orang tertentu termasuk Hasan Merican bagi menampakkan 'real' dalam lakonan saraf mereka. Ditambah dengan beberapa fitnah bagi menyedapkan lagi lakonan itu. Umpama isteri Abu Lahab yang sibuk membawa kayu apinya.

Jangkamasa yang panjang diambil oleh kerajaan untuk menjelaskan kepada rakyat asbab kenaikan harga minyak membuktikan kerajaan BN ternyata gagal meredakan kemarahan rakyat. Bangang betul UMNO&BN kerana tidak memahami asbab kemarahan rakyat. Rakyat tidak peduli apa sahaja hujah kerajaan BN dan isu bangang tentang skandal DS Anwar.

Peduli apa kalau kalau UMNO&BN mewujudkan skandal sesiapa pun dalam pimpinan Pakatan Rakyat. APA YANG RAKYAT MAHU IALAH... TURUNKAN HARGA MINYAK... WAHAI PEMIMPIN BANGANG.... ITU YANG KAMI MAHU...

Sarjan yang tidak berapa yakin tetapi berusaha menampakkan keyakinan di wajahnya, melihat dahulu kesan dari tentera barisan hadapannya. Selalunya apabila perang begini, Jeneral dan Komender akan turun bertarung tetapi pada kali ini nampaknya Sarjan perlu bekerja keras kerana Jeneral dan Komander dari semalam mengalami gangguan mental. Gementar menunggu matahari membenamkan cahayanya.

Maka akan kita saksikan perdebatan pada malam ini. Perdebatan yang sememangnya suara dari rakyat. Kalah menang bukan ukuran tetapi apa yang penting, suara rakyat akan kedengaran.

Takbir

Tiada ulasan: